Thursday, February 15, 2007

Groetjes vanuit de Hermitage

Ok... guess what... ik zit nu ook echt in de hermitage!! Nou... het internetcafe van de hermitage dan. Met mijn nieuwe manicure is typen een stuk moeilijker maar dat heb ik wel voor mijn trouwe lezers (alletwee...) over. Het is hier al een stuk warmer. Boven de min 5 komt het nog niet maar we hebben al min 9 gehad. De leraren zijn heel stoer.. een beetje vaag, een 35-jarige professor (ongeveer) met baard en krijt aan zijn pak, zoals het hoort, dan nog een romantica die in de laatste 5 minuutjes nog wel over de liefde wil praten en om er wat balans in te brengen ook een vrouw die ons verteld dat ze pogorjachee wil, en wat ze dan precies wil (ze wil het wat heter maar in de context was het enige goede antwoord ' sex' en op je eerste les is dat een beetje lastig om te zeggen...) de rest is rustiger. Gister concert van VERKA SERDUCHKA gezien!!!!!!! was zooooooo stoer! en we eten elke dag fruit en groenten en doen onze sjaal goed dicht, voor als jullie je het afvroegen. Ik spreek nog nederlands en alles gaat fantastisch... alleen het elke dag 6 uur op staan is niet zo fijn... vooral niet als je weet wat voor weg ons te wachten staat, 10 minuten door 40cm sneeuw, 20 min marshrutka, 20 metro, 5 metro, 10 marshrutka en dan stukje lopen. De 10 minuten roltrap op elk metrostation tel ik niet mee. Ow ja, en het is hier zooooo mooi! Best veel huiswerk, dat wel... we zijn Juffrouw Bok ne-ru aan het vertalen van annie m.g. Schmidt, echt een aanrader, heel leuk maar wel lastig, ow ja en als je niet weet wat je moet eten, zoek is iets georgisch of azerbadzjaans uit, dat is echt lekker!!! Maar goed, ik ga verder met mn huiswerk want ik moet nog een paar gedichten lezen. xxx

No comments: